شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران پیشتاز در طراحی و اجرای سیستم‌های مدرن تهویه مطبوع صنعتی و خانگی

دستگاه های تهویه هوا (AC) بخش ضروری از زندگی مدرن شده اند، اما این فناوری تبرید ساده تقریبا از دهه 1940 بدون تغییر باقی مانده است. از آنجایی که تاثیر تغییرات آب و هوایی مثل بالا رفتن دما و امواج گرما موجب استفاده بیشتر از برق AC می شود، افزایش در انرژی مورد نیاز برای خنک کردن ما می تواند به راحتی به تغییرات آب و هوایی سرعت بخشد.

فناوری خنک کردن هوا نیاز به بازنگری بنیادی برای اجتناب از این حلقه بازخوردی مخرب آب و هوایی دارد. این (تغییر آب و هوایی) ممکن است در مقایسه با مجموع گازهای گلخانه ای صنعتی منتشر شده ناچیز باشد، اما سازمان انرژی بین المللی تخمین می زند که 5/4 میلیارد دستگاه تهویه مطبوع تا سال 2050 مورد استفاده قرار می گیرند و حدود 13 درصد از کل برق سطح جهان را مصرف خواهند کرد.

برای شروع، ساختمان ها باید بخشی از راه حل باشند. قوانین سخت گیرانه تر، شرکت های سازنده را از اتکا کردن فقط به برق AC باز می دارد و بر روی جلوگیری از نشتی هوا، افزودن عایق و اعمال رنگ های بازتابنده بر روی پشت بام ها متمرکز می سازد. با بهسازی 80 درصد از 28 میلیون فوت مربع مساحت سقف ساختمان های تجاری ایالات متحده با سیستم سرمایشی و رنگ سفید بازتابنده، 735 میلیون دلار در هزینه های انرژی مصرفی سالانه صرفه جویی می شود.

از هر 10 خانواده، 9 خانواده دستگاه AC دارند. طراحی مجدد آن دستگاه ها می تواند یک راه حل بزرگ برای مهار کردن تغییرات آب و هوایی باشد. در حال حاضر دستگاه های تهویه هوا تقریبا 50 درصد کمتر از سال 1990 انرژی مصرف می کنند اما چه می شود اگر هر دستگاه دی اکسید کربن را از هوا دریافت نموده و به سوخت های هیدروکربنی تجدید پذیر تبدیل کند؟

مطالب مرتبط: تهویه مطبوع چیست؟

 

یک پژوهش منتشر شده با عنوان “نفت تجمیع شده نه نفت خام” این راه حل را پیشنهاد داد. Roland Dittmeyer که مهندس شیمی است می گوید که (این) سیستم، دی اکسید کربن و آب را از هوا دریافت می کند، هیدروژن را استخراج کرده و آن را به نفت مصنوعی مایع تبدیل می کند. سپس چاه های نفت (برق) ساختمان های شخصی یا محله ها را با انرژی تجمیع شده بدون کربن تامین می کنند.

در همین حال، انجمن اقتصادی دنیا افزایش بازدهی انرژی و بهبود عملکرد AC با کاهش انتشار به صورت انبوه را پیشنهاد می دهد. تولید کنندگان در حال ساخت فناوری های هایبرید با انتقال گرما بین نیمه هادی ها یا استفاده از میدان های مغناطیسی هستند که 4 یا 5 برابر عملکرد بهتری دارند.

در کشورهای توسعه دهنده گرمتر این احتیاج برای بهبود بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد. بین سال های 1992 تا 2016 بیش از 22.000 هندی از گرما فوت کرده اند و 75 درصد از جمعیت با رطوبت و گرمای خطرناکی تا سال 2100 مواجه می شود.

بر همین اساس مسابقه ای با شرکت بیش از 1600 تیم مهندسی و اعطای جایزه ای به ارزش 1 میلیون دلار به برنده آغاز شد. شرکت کنندگان در مرحله نهایی راه حل هایی برای حذف یا کاهش خنک کننده های هیدروفلوئورکربن (HFC) مضر از سیستم های تهویه پیشنهاد دادند. یکی از راهکارهای متنوع شامل استفاده از “کریستال های پلاستیکی” غیر سمی جامد و دستگاه باتری ذخیره کننده رطوبتی که با خشک کردن هوا فرآیند خنک سازی را آسان تر می کند، است.

راه حلی دیگر بهبود عملکرد دستگاه فشرده کننده هوا یا مبدل گرما و استفاده از نوعی سلول خورشیدی تعبیه شده برای تامین برق است. در واقع دستگاه های قدیمی تر آن (HFC) را حذف نخواهند کرد و هدف برنامه ریزی ها برای کاهش HFC، محدود کردن مصرف آنها (دستگاه های قدیمی تر) به میزان 80 درصد تا سال 2050 می باشد؛ این کاهش انتشار معادل با 140 تا 290 میلیارد تن CO2 است.

فناوری های سرمایشی دیگر نظیر پمپ های گرما با منبع دوگانه یا منبع زمینی که به زمین متصل می شوند و خنک کردن ساختمان ها با تبادل دمای هوا صورت می پذیرد نیز در حال افزایش هستند. در زمستان با استفاده از گرمای زمین ساختمان ها را گرم می کنند و در تابستان گرما را از ساختمان به داخل زمین و هوای اطراف انتقال می دهند.

فناوری های تمیزتر و هوشمندتر شبکه برق به کاهش آهسته انتشارها با افزایش منابع خورشیدی، بادی و دیگر منابع تجدید پذیر نظیر هیدروژن به کار گرفته خواهند شد. حسگرها و سیستم های کنترل بهتر، انرژی مورد نیاز برای خنک کردن ساختمان ها را به حداقل خواهند رساند.

همیشه فضا برای اختراعی پیشرو و حقیقی مانند سرد کننده ترموآکوستیک (صوتی حرارتی) دانشگاه Penn State که از امواج صدا و هلیم برای کاهش دما استفاده می کند، وجود دارد. یا آیینه هایی که به سادگی گرمای تابشی را به فضای سرد بیرون هدایت می کند و انرژی مورد نیاز برای خنک کردن ساختارها را تا 70 درصد کاهش می دهد.

روش ها ممکن است متفاوت باشد اما مهندسین موافق هستند که پرهیز از ظهور “بحران سرما” با کاهش انرژی مصرفی برق AC برای مهار کردن تغییرات آب و هوایی ضروری خواهد بود.

متخصصین تهویه مطبوع شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران به شما کمک می کنند تا کیفیت هوای داخل منزل یا محل کار خود را بهبود بخشید و خانواده خود را راحت تر و ایمن تر کنید. فرقی نمی کند که به دنبال یک تصفیه کننده هوا هستید یا یک سیستم تهویه مطبوع، ما اینجا هستیم تا در هر مرحله از این فرآیند به شما کمک کنیم.

با تکمیل فرم مشاوره خرید آنلاین یا تماس با شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *