چگونه برای نصب کولر گازی اسپلیت آماده شویم؟ - شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران

پس از خرید کولر گازی اسپلیت، مهم ترین نکته بعدی که باید برای آن آماده شوید، فرآیند نصب آن است.

در حالی که متخصصان و تکنسین های شرکت گلدیران، مسئول نصب کولر گازی شما هستند، اما شما هنوز باید برخی از عوامل مهم را در نظر بگیرید تا مزایای استفاده از کولر گازی خود را به حداکثر برسانید و فرآیند نصب را به خوبی اجرا کنید.

فاکتورهایی که برای نصب کولر گازی اسپلیت باید در نظر گرفته شوند

به عنوان صاحب خانه یا صاحب کسب و کار، با حذف این فاکتورها از فهرست خود، نقش مهمی در آماده سازی فضای خود برای نصب کولر گازی اسپلیت ایفا می کنید.

محل نصب واحدهای داخلی و خارجی

این مهم است که قبل از رسیدن تکنسین های نصب گلدیران به محل نصب، تصمیم بگیرید که پنل های داخلی و خارجی خود را کجا قرار دهید. پنل داخلی باید در مکانی ایده آل قرار گیرد که بتوان هوا را به طور کامل و بدون هیچ گونه مزاحمتی توزیع کرد. همچنین باید با فاصله حداقل 240 – 340 سانتی متر از کف به دیوار نصب شود، اما به اندازه کافی برای تمیز کردن و نگهداری آسان در دسترس باشد. اگر سیستم تهویه مطبوع اسپلیت در اتاق خواب نصب می شود، توصیه می شود آن را بالای تخت نصب کنید تا از حداکثر اثر خنک کننده دستگاه لذت ببرید. اگر نصب تهویه مطبوع اسپلیت بالای یک پنجره باشد، باید با آن پنجره متقارن باشد تا با بقیه فضا منسجم به نظر برسد.

برای پنل خارجی، بهتر است کولر گازی اسپلیت در فضای باز مانند تراس نصب شود که هوا بتواند آزادانه روی کمپرسور و کندانسور جریان داشته باشد. اگر این گزینه در دسترس نیست، یک دیوار خارجی به اندازه کافی محکم انتخاب کنید تا پنل خارجی را محکم نگه دارد و همچنین جریان هوای مناسب را تسهیل کند.

استحکام دیوار

یکی از مهمترین نکاتی که قبل از نصب کولر گازی اسپلیت باید به آن توجه داشت، استحکام دیواری است که روی آن نصب می شود. از آنجایی که خانه خود را بیشتر از تکنسین ها می شناسید، بهتر است دیواری را انتخاب کنید که به اندازه کافی محکم باشد تا پنل داخلی شما را نگه دارد. برای پیشگیری از وقوع حادثه، هرگز کولر گازی اسپلیت را روی دیوارهای ناهموار یا کاذب و پیش ساخته نصب نکنید. علاوه بر ایمنی، در صورت انجام صحیح، از پرداخت هزینه اضافی نصب کولر گازی سیستم اسپلیت نیز صرفه جویی خواهید کرد.

فضای بین تهویه مطبوع و دیوار

در هنگام نصب کولر گازی اسپلیت، مراقب فضای بین واحد تهویه مطبوع و دیوار باشید. در حالت ایده آل، باید حداقل 15 سانتی متر فضای اطراف دستگاه وجود داشته باشد تا جریان هوای مناسب را تسهیل کند. همین اصل باید برای نصب پنل خارجی نیز اعمال شود.

فاصله بین واحدهای داخلی و خارجی

اگر می خواهید قابلیت خنک کنندگی واحد تهویه مطبوع خود را به حداکثر برسانید، باید در هنگام نصب کولر گازی اسپلیت به فاصله مناسب بین پنل های داخلی و خارجی توجه داشته باشید. فاصله بین این دو را تا حد امکان نزدیک نگه دارید تا جریان مایع خنک کننده در لوله های ارتباطی سریعتر انجام شود. پنل های داخلی و خارجی نباید بیش از 15 متر از هم جدا شوند وگرنه سرمایش به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

متخصصین تهویه مطبوع شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران به شما کمک می کنند تا کیفیت هوای داخل منزل یا محل کار خود را بهبود بخشید و خانواده خود را راحت تر و ایمن تر کنید. فرقی نمی کند که به دنبال یک تصفیه کننده هوا هستید یا یک سیستم تهویه مطبوع، ما اینجا هستیم تا در هر مرحله از این فرآیند به شما کمک کنیم.

با تکمیل فرم مشاوره خرید آنلاین یا تماس با شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *