آیا تهویه مطبوع شما می تواند گرما را تحمل کند - شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران

هوای گرم بدون یک کولر مناسب می تواند غیرقابل تحمل باشد. قبل از افزایش دما، در نظر بگیرید که آیا می توانید فصل دیگری را با کولر قدیمی خود سر کنید یا خیر!

دستگاه شما چند ساله است؟

حتی دستگاهی که به خوبی سرویس و نگهداشت شده باشد، بیش از 20 سال دوام نخواهد آورد.

مانند همه سیستم های مکانیکی، همانطور که کولر گازی شما قدیمی می شود، اجزای آن نیز به تدریج فرسوده می شوند. این به معنای خرابی های مکرر و صورتحساب های سنگین تعمیر است. حتی اگر کولر شما به کندی و سختی کار کند، باید منتظر هزینه های سنگین برق باشید.

نشانه های کهنگی دستگاه

یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی در هر زمانی ممکن است خراب شود، اما به ندرت پیش می آید که به طور غیر منتظره به طور کامل از کار بیفتد. در بیشتر موارد، مدت ها قبل از اینکه کولر گازی شما خراب شود، نشانه های خطر نمایان می شوند.

به علائم زیر توجه کنید

سر و صدا: کولرها معمولاً هنگام جریان هوا، سر و صدا ایجاد می کنند.

صدای سوت: این می تواند نشانه تسمه پروانه خشک یا بلبرینگی باشد که به روغن نیاز دارد. با این حال، اگر صدا از بیرون می آید، ممکن است سرد کن سیستم نشت داشته باشد.

افزایش مصرف انرژی: هنگامی که کولر گازی به طور کلی خراب می شود، ممکن است کاهش کارایی آن ها به طور چشمگیری منجر به افزایش قبض برق شما شود. پس قبض های خود را کاملا زیر نظر داشته باشید.

بوی بد: سیستم ها گرد و غبار یا کپک را جمع می‌کنند که می‌تواند بویی مانند جوراب کثیف ایجاد کند. سایر بوها می تواند به دلیل گرفتگی مجرای تخلیه میعانات باشد که ممکن است که از نشت آب آن باشد.

چگونه سن کولر گازی خود را تعیین کنیم؟

دانستن تاریخ ساخت سیستم هوای مرکزی کولرتان به شما آگاهی نسبتا خوبی از مدتی که کالا دوام می آورد می دهد. البته شاید لازم باشد برای تعیین سن آن کمی کارآگاه بازی به خرج دهید. کولرهای قدیمی تر اغلب به طور ضعیفی برچسب زده شده اند و بسیاری از آنها اطلاعات روشنی در مورد تاریخ تولید دستگاه ندارند.

اما به طور معمول با مطالعه برچسب روی دستگاه می توانید اطلاعات خوبی از تاریخ تولید آن بدست آورید.

208HAKN25702

در این حالت سه رقم اول سریال دستگاه گویای سال و ماه تولید دستگاه می باشد. در سریال بالا، این دستگاه در ماه آگوست سال 2020 تولید شده است.

کارایی را در نظر بگیرید

دستگاه های قدیمی در مقایسه با سیستم های تهویه مطبوع امروزی که علیرغم راحتی بیشتری که به ارمغان می آورند، هزینه کمتری به مصرف کننده تحمیل می کنند، کارآمدی کمتری نیز دارند. سیستم های مدرن شامل ویژگی های موثر در صرفه جویی انرژی هستند. 

برخی از این موارد به شرح زیر می باشند:

درایو با سرعت متغیر: سیستم های تهویه با فناوری سرعت متغیر به طور دقیق تری هوای خنک را در سراسر خانه شما انتقال می دهند. این سیستم ها به آرامی کار می کنند و چرخه های خاموش و روشن شدن ناگهانی از آن ها حذف شده است.

رتبه بالاتر SEER: شاخص SEER نسبت بهره وری انرژی فصلی است. این عدد نشان دهنده کارایی یک سیستم است. هر چه این عدد بالاتر باشد، سیستم انرژی بیشتری ذخیره می کند. آن را کیلومتر بر لیتر دنیای HVAC در نظر بگیرید. تولیدکنندگان باید حداقل نسبت بهره وری 13 را رعایت کنند، اما برخی از بهترین مدل ها دارای نسبت بهره وری 20 یا بالاتر هستند. نسبت بهره وری بیش تر مدل های قدیمی 8 یا کمتر است.

نتیجه: اگر سیستم شما 15 سال عمر کرده، اما اکثراً خوب کار می کند، ممکن است بتوانید یک فصل دیگر را با تعمیر و نگهداری حرفه ای بگذراند. در عین حال، باید بودجه بندی برای خرید یک سیستم جدید و کم مصرف تر را شروع کنید که در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود.

متخصصین تهویه مطبوع شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران به شما کمک می کنند تا کیفیت هوای داخل منزل یا محل کار خود را بهبود بخشید و خانواده خود را راحت تر و ایمن تر کنید. فرقی نمی کند که به دنبال یک تصفیه کننده هوا هستید یا یک سیستم تهویه مطبوع، ما اینجا هستیم تا در هر مرحله از این فرآیند به شما کمک کنیم.

با تکمیل فرم مشاوره خرید آنلاین یا تماس با شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *