علم زیبای تهویه مطبوع - شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران

سیستم های تهویه مطبوع در اشکال و اندازه های متفاوتی وجود دارند، اما همه آنها برای یک هدف کار می کنند. با تامین هوای سرد داخل خانه یا هر فضای بسته دیگر، رطوبت و گرمای هوا را از بین می برند. سیستم های تهویه مطبوع هوای خنک شده را به فضای داخلی شما باز می گرداند و پس از آن تمام رطوبت و گرمای ناخواسته را به بیرون منتقل می کنند.

یک تهویه مطبوع استاندارد از یک ماده شیمیایی خاص به نام خنک کننده استفاده می کند و دارای سه جزء اصلی کویل اواپراتور، کویل کندانسور و کمپرسور است. همه این اجزا با هم کار می کنند تا به سرعت گاز را به مایع تبدیل کرده و دوباره آن را به مدار برگردانند. کمپرسور در حین ارسال گاز خنک کننده به سیم پیچ کندانسور که به مایع تبدیل می شود، دما و فشار گاز آن را افزایش می دهد.

خنک کننده به داخل خانه باز می گردد و وارد کویل اواپراتور می شود. سپس مایع تبخیر می شود و در نتیجه سیم پیچ داخلی خنک می شود. فن هوای داخل خانه را در سراسر کویل اواپراتور سرد می دمد که در آن گرمای داخل خانه به خنک کننده جذب می شود. هوا در سراسر فضا به گردش در می آید در حالی که گاز تبخیر شده، گرم شده به کمپرسور خارج می شود. این چرخه تا زمانی که خانه به دمای مورد نیاز برسد ادامه خواهد داشت.

اجزای تشکیل دهنده سیستم تهویه مطبوع

همانطور که در ابتدا اشاره شد، یک کولر گازی دارای اجزای مختلفی است. هر یک از این اجزا مسئول فعالیتی در نحوه عملکرد کولر هستند. در اینجا توضیحات دقیق تری در مورد هر یک از اجزا ارائه خواهیم کرد.

اواپراتور

هوای گرمی که از داخل خانه شما می آید کشیده می شود، از دریچه عبور کرده و جریان هوا را تنظیم می کند. سپس روی سیم پیچ اواپراتور می دمد که گرمای هوا را جذب می کند. در حالی که خنک کننده داخل کویل ها، گرما را جذب می کند، دوباره به گاز تبدیل می شود و به سمت کمپرسور تهویه هوا حرکت می کند.

کمپرسور

کمپرسور سیستم تهویه مطبوع به عنوان پمپ عمل می کند که حجم گاز را کاهش می دهد و در عین حال دما و فشار را برای فرآیند متراکم شدن پخش می کند.

کندانسور

گرمای جمع آوری شده توسط کندانسور هوا از داخل خانه شما با استفاده از خنک کننده، اما به صورت بخار گرفته می شود، سپس به بیرون پمپ می شود، جایی که هوای بیرون گرما را جذب می کند و حالت را از گاز به مایع تبدیل می کند. هنگامی که گرما به بیرون منتقل می شود، خنک کننده سرد به داخل اواپراتور کولر گازی برمی گردد تا چرخه را تکرار کند.

مزایای سلامتی استفاده از سیستم تهویه مطبوع

آلرژن ها و ذرات را از بین می برد

هوا دارای فیلتری است که می تواند به حذف مواد آلرژی زا و ذرات از جمله گرد و غبار و گرده کمک کند و از گردش آنها در هوا جلوگیری کند. این فیلتر به تمیز کردن هوایی که شما و خانواده تان در خانه تنفس می کنید کمک می کند.

خطر گرمازدگی را کاهش می دهد

با افزایش دما، خطر گرمازدگی زیاد است. با وجود یک سیستم تهویه مطبوع که به درستی کار می کند، خطر گرمازدگی و سایر بیماری های مرتبط با گرما نیز کاهش می یابد.

خواب با کیفیت

دمای تنظیم شده، به خصوص در طول شب، به کیفیت خواب شما کمک می کند. خنک نگه داشتن اتاق خواب های خانه شما و خانواده تان را در هنگام خواب راحت می کند. استراحت خوبی پیش رو خواهید داشت.

متخصصین تهویه مطبوع شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران به شما کمک می کنند تا کیفیت هوای داخل منزل یا محل کار خود را بهبود بخشید و خانواده خود را راحت تر و ایمن تر کنید. فرقی نمی کند که به دنبال یک تصفیه کننده هوا هستید یا یک سیستم تهویه مطبوع، ما اینجا هستیم تا در هر مرحله از این فرآیند به شما کمک کنیم.

با تکمیل فرم مشاوره خرید آنلاین یا تماس با شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *