نکاتی برای اطمینان از اینکه تهویه مطبوع شما به درستی کار می کند - شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران

وقتی گرمای تابستان در اوج خود است، باید مطمئن شوید که تهویه مطبوع شما به درستی کار می کند. یکی از نا امید کننده ترین چیزهایی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که در یک روز خیلی گرم به سر می برید و می خواهید استراحت کنید، اما سیستم تهویه مطبوع کار نمی کند. به همین دلیل است که حتی اگر سیستم جدیدتری دارید، همیشه ایده خوبی است که مطمئن شوید همه چیز تا حد امکان روان است. در اینجا چند نکته ساده برای اطمینان از عملکرد درست سیستم تهویه مطبوع بیان شده است:

سرویس دوره ای منظم

به صورت منظم و دوره ای فیلترها را بررسی کنید. فیلترهای قدیمی می توانند باعث گرم شدن بیش از حد سیستم شما و کاهش کارایی آن شوند. به همین دلیل است که با بررسی مداوم فیلترهای سیستم های تهویه مطبوع خود، می توانید مطمئن شوید که آن ها به درستی کار می کنند. ابتدا باید گرد و غباری که ممکن است در داخل دریچه‌ها جمع شده باشد را بررسی کنید تا مطمئن شوید تهویه هوا با حداکثر ظرفیت کار می کند، به خصوص گرد و غباری که ممکن است در ماه های سرد زمستان روی دستگاه جمع شده باشد. در حالی که پشت فیلتر را نیز بررسی می کنید، این نکته را به یاد داشته باشید که تجمع یخی را بررسی نمائید. ایجاد یخ در سیستم های تهویه مطبوع بسیار رایج است و به دلیل استفاده بیش از حد از دستگاه رخ می دهد که می تواند عملکرد کلی و بهره وری انرژی سیستم شما را کاهش دهد. برای بررسی، به سادگی فیلترهای تهویه مطبوع خود را باز کرده و به دنبال تجمع یخ بگردید.

سیستم خنک کننده

دریابید که تهویه مطبوع شما از چه نوع خنک کننده ای استفاده می کند و پس از مشورت با متخصصین در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

همه خنک کننده ها با انواع واحدهای داخلی سازگار نیستند. به عنوان مثال، برخی از خنک کننده ها به کمپرسوری که برای تهویه مطبوع خود استفاده می کنید آسیب می رسانند، به خصوص اگر یک دستگاه قدیمی باشد. بنابراین اگر به دنبال ارتقاء هستید، باید مطمئن شوید که کمپرسور جدید با نوع خنک کننده ای که سیستم شما در حال حاضر از آن استفاده می کند، سازگار است.

یونیت خارجی

همیشه واحد بیرونی را از زباله‌هایی که می توانند جریان هوا را محدود کرده یا پره های سیم پیچ ها را مسدود کنند، دور نگه دارید. همچنین باید مطمئن شوید که یونیت بیرونی از هر گونه زباله ای که می تواند جریان هوا را محدود کند یا پره های روی سیم پیچ ها را مسدود کند، پاک باشد. همچنین باید بررسی کنید که چیزی نزدیک یا زیر یونیت خارجی جمع نشده باشد. این بدیهی است که اطمینان حاصل شود که تهویه مطبوع در سطح عملکرد بهینه ای عمل می کند و هوای سرد را تا جایی که می تواند به طور موثر منتقل می کند، اما به دلایل سلامتی نیز می باشد. شرایط سلامتی از فردی به فرد دیگر مانند آلرژی یا آسم متفاوت است، بنابراین وقتی صحبت از اشتراک گذاری یک محیط می شود، مطمئن شوید که فضایی امن و سالم برای خود فراهم کرده اید.

متخصصین تهویه مطبوع شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران به شما کمک می کنند تا کیفیت هوای داخل منزل یا محل کار خود را بهبود بخشید و خانواده خود را راحت تر و ایمن تر کنید. فرقی نمی کند که به دنبال یک تصفیه کننده هوا هستید یا یک سیستم تهویه مطبوع، ما اینجا هستیم تا در هر مرحله از این فرآیند به شما کمک کنیم.

با تکمیل فرم مشاوره خرید آنلاین یا تماس با شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *