- شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران

جلوگیری از اتلاف انرژی در صنعت تهویه مطبوع نه تنها به کاهش مصرف برق و هزینه‌های مرتبط با آن کمک می‌کند، بلکه به نحوه‌ای مثبت بر کارایی و بهره‌وری سیستم‌های تهویه اثر می‌گذارد. با بهینه‌سازی فن‌ها و موتورهای تهویه، انرژی بیشتری در تأمین هوای تازه مصرف نمی‌شود و به عبارت دیگر، سیستم به‌صورت هوشمندتر و با کاهش زمان‌های غیرفعالیت به کار می‌پردازد. این اقدامات منجر به افزایش عمر مفید تجهیزات می‌شود و نیاز به تعمیرات مکرر را کاهش می‌دهد. همچنین، با به‌کارگیری سنسورها و سیستم‌های هوشمند، امکان نظارت و کنترل دقیقتر بر شرایط محیطی فراهم می‌شود، که در نتیجه منجر به بهره‌وری بالاتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد. این اقدامات یکجورایی به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا در مسیر سبزتر و پایدارتری حرکت کرده و همچنین به تحقق اهداف انرژی پایدار ملتهب شوند.

ظرفیت مناسب دستگاه تهویه مطبوع

مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای کاهش مصرف برق دستگاه تهویه مطبوع مانند داکت اسپلیت انجام دهید این است که هنگام خرید، ظرفیت منزلتان را در نظر بگیرید و دستگاه متناسب با ظرفیت منزلتان خریداری کنید. تنها با یک انتخاب درست می‌توانید تا ۲۰ درصد میزان مصرف برق دستگاه تهویه خود را کاهش دهید. کارشناسان فروش شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران شما را در این امر یاری می‌کنند.

عایق کاری مناسب فضا

تمامی درزهای در و پنجره‌ها را با عایق‌های مناسب بپوشانید تا در تابستان و زمستان هوای داخل و بیرون خانه امکان تبادل نداشته باشند و هدر رفت انرژی به حداقل برسد. استفاده از پنجره‌های دوجداره می‌تواند در هدر رفت انرژی شما بسیار موثر باشد و آن را کاهش دهد.

سرویس و نگهداری و جانمایی دستگاه تهویه مطبوع

به مرور زمان گرد و غبار موجب کثیف شدن فیلترهای دستگاه تهویه مطبوع و کاهش راندمان کاری این دستگاه می‌شود به همین دلیل دستگاه به سرویس دوره‌ای نیاز دارد. اگر فیلتر هوای دستگاه یا کندانسور کولر شما کثیف باشد، فشار بیشتری به کمپرسور دستگاه تهویه مطبوع وارد خواهد شد و در نتیجه مصرف برق نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین لازم است که هر از چند گاهی فیلترهای دستگاه تهویه مطبوع را تعویض کنید و پنل خارجی دستگاه را نیز سرویس کنید، با این کار می‌توانید تا 10 درصد موجب کاهش مصرف برق دستگاه تهویه مطبوع شوید.

سرویس دستگاه خود را جدی بگیرید، زیرا در راندمان کاری دستگاه و تنظیم درجه دما برای حداکثر بازدهی تاثیر بسزایی دارد. برای این امر با کارشناسان سرویس و نگهداری شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: VAV Box چیست؟

همچنین انتخاب محل صحیح نصب دستگاه تهویه مطبوع اهمیت زیادی در ایجاد سریعتر دمای مناسب برای محیط شما را دارد. انتخاب محل نصب باید به صورت هوشمندانه بوده تا علاوه بر ایجاد دمای مطلوب در پذیرایی، اتاق را نیز به دمای مناسب برساند. تمامی این موارد بر کاهش مصرف برق دستگاه تهویه مطبوع تاثیر می‌گذارد. پنل داخلی باید رو به روی محل نشستن افراد باشد پرتاب هوا بر اساس ظرفیت معمولا بین 5 تا 10 متر می‌باشد.

حالت صرفه جویی انرژی

اگر هوای بیرون از خانه هم دمای مناسبی دارد، بهتر است با قرار دادن کولر در “حالت فن” در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

استفاده مناسب از نور خورشید

اگر نور خورشید مستقیما به داخل خانه شما می‌تابد، در تابستان با کشیدن پرده‌ها از ورود نور و افزایش دمای محیط جلوگیری کنید و در زمستان پرده‌ها را باز کنید تا از گرمای نور خورشید استفاده کنید.

دمای مناسب دستگاه تهویه مطبوع

توجه داشته باشید که دمای مناسب جهت تنظیم دستگاه تهویه مطبوع بین 23 درجه سانتیگراد تا 25 درجه سانتیگراد است. با تنظیم دمای دستگاه تهویه مطبوع، کمپرسور دستگاه با کمترین کارکرد می‌تواند محیط شما را خنک کند، از این‌رو مصرف برق به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

متخصصین تهویه مطبوع شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران به شما کمک می کنند تا کیفیت هوای داخل منزل یا محل کار خود را بهبود بخشید و خانواده خود را راحت تر و ایمن تر کنید. فرقی نمی کند که به دنبال یک تصفیه کننده هوا هستید یا یک سیستم تهویه مطبوع، ما اینجا هستیم تا در هر مرحله از این فرآیند به شما کمک کنیم.

با تکمیل فرم مشاوره خرید آنلاین یا تماس با شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *